Pozycjonowanie za pomocą treści – jak stworzyć dobre opisy produktów w sklepie online?

W jaki sposób zadbać o pozycjonowanie sklepu internetowego? Choćby tworząc opisy produktów, które skłaniają do zakupu i umożliwiają stronie zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W poniższym artykule znajdziesz podpowiedzi dotyczące tego, jak skutecznie pozycjonować witrynę za pomocą treści.

Dobór fraz kluczowych do opisów produktów

Zastanawiając się nad wyborem właściwych fraz kluczowych do opisów, możesz najpierw pochylić się nad poniższymi kwestiami:

  • Jakie są główne właściwości produktu (np. kolory, wymiary)?
  • Dla kogo jest przeznaczony produkt (dla młodych mam, studentów, osób z niepełnosprawnością)?
  • Do czego służy produkt i jakie korzyści wiążą się z jego używaniem?

Dzięki odpowiedziom na te pytania ułatwisz sobie wybór właściwych fraz kluczowych, takich, które prawdopodobnie będą wpisywali w okno wyszukiwarki użytkownicy w celu znalezienia odpowiedniego artykułu. Odpowiedzi na powyższe pytania szczególnie pomagają w ustaleniu fraz long-tail szczegółowo opisujących produkty. Jeśli chcesz, by słowa kluczowe do opisów zostały dobrane w pełni profesjonalnie, zobacz ofertę agencji marketingowej IBIF https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie dotyczącą pozycjonowania w Lublinie i poza nim.

Nagłówki w opisach produktów

W treściach publikowanych na stronach internetowych ważną rolę odgrywają nagłówki. Mają one znaczenie zarówno z punktu widzenia robotów Google, jak i użytkowników. Nagłówki pozwalają na nadanie tekstowi przejrzystej dla odbiorcy struktury oraz wyeksponowanie korzyści dla odbiorcy wynikających ze skorzystania z produktu. W nagłówkach warto umieścić pasujące do treści danego akapitu frazy kluczowe.

O czym warto pamiętać, tworząc opisy produktów, które pozycjonują?

Podczas pozycjonowania i projektowania odpowiadających potrzebom użytkownika i wymaganiom Google opisów produktów zwróć uwagę na poniższe kwestie.

Sprawdź opisy produktów konkurencji

Weź pod uwagę długość treści publikowanych przez konkurencję – zobacz, ile znaków ze spacjami wynoszą opisy podstron produktów wyświetlające się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Sprawdź też, jakie frazy kluczowe zostały użyte w treściach.

Stosuj język korzyści

Przedstawiając produkt, użyj schematu: cecha, zaleta, korzyść. Przykładowo cechą butów sportowych może być wzmocniona podeszwa. Zaletą wynikającą z tej cechy będzie bardziej wytrzymała budowa, lepsza amortyzacja oraz odporność obuwia na wodę i brud. Korzyści natomiast będą wynikały z cech i zalet oraz odnosiły się już nie tyle do samego produktu, co do klienta. Dzięki lepszej amortyzacji zmniejsza się np. ryzyko kontuzji, przez którą trenujący musiałby zrezygnować na jakiś czas z treningów. Buty sportowe zapewniają sportowcowi poczucie bezpieczeństwa.

Czasem wyodrębnianie kolejnych korzyści może wydawać się banalne – jednak pamiętaj, że klient prawdopodobnie nie pracuje na co dzień w Twojej branży i podczas zakupów nie ma ochoty na dokładną analizę niezrozumiałych dla siebie, specjalistycznych słów. Możliwe również, że nie zawsze będzie potrafił wywnioskować z opisu, jakie dokładnie korzyści przyniesie mu wybór tej, a nie innej oferty. Stosując język korzyści, czyli odnosząc się do zmiany na lepsze sytuacji klienta, zwiększasz szansę na sprzedaż.

Poznaj potencjalnych klientów

Nowoczesne pozycjonowanie nie powinno ograniczać się do wyszukania fraz kluczowych i wplecenia ich w treść. Ważne jest też stworzenie persony marketingowej, czyli idealnego, potencjalnego klienta. Takie działanie uprości nie tylko proces tworzenia opisów produktów, lecz także wszelkich innych treści, a także wdrożenie dopasowanych do użytkownika funkcjonalności. Dlatego zanim stworzysz opis, odpowiedz na pytania dotyczące klienta, takie jak:

  • Ile ma lat?
  • Jaką ma płeć?
  • Gdzie mieszka?
  • Jakie ma wykształcenie?
  • Gdzie pracuje?
  • Co robi w wolnym czasie?
  • Czym się interesuje?
  • Czy ma rodzinę?
  • Dlaczego miałby się zainteresować Twoimi produktami?

Znając odpowiedzi na te pytania, łatwiej będzie Ci stworzyć komunikat interesujący z punktu widzenia potencjalnego konsumenta.

Jak widać, pozycjonowanie za pomocą opisów produktów to doskonała metoda na pozyskanie klientów bez inwestowania w reklamy. Wymaga czasu i wysiłku, ale przynosi właścicielowi sklepu online długofalowe korzyści.